«Mees Metsast» on justkui selgitus või isegi vabandus, miks noor näitleja meelelahutustööstusega lühiajaliselt nii kirglikus suhtes oli. Ja olgem ausad, lõppkokkuvõttes on sellest vaid võidetud – Mart tuntust, NUKU teater publikut, kõmupress klikke ja müüginumbreid. Nüüd on nukunäitlejal põhjust oma lugu rääkida. Sellega ütleb ta ühtlasi, et teatav elukogemus küpseks monolavastuseks on küll vajalik, kuid see ei ole õnnestumise ainsaks kriteeriumiks, kaugeltki mitte.
Olgugi, et luupivate helimängude, mõne tabava kujundi ja naljaga, aga Mart Müürisepa monolavastuse «Mees metsast» esimesed viisteist minutit ehmatavad koledasti ära. Selline ongi või? Igav, veniv ja peale tööpäeva tikub uni justkui vägisi peale. Kõik laval toimuv (st mitte toimuv) loob selleks ideaalsed tingimused. Müürisepp metsalise kostüümis nagu Tom of Finlandi kätetöö on esialgu ainukeseks kaasahaaravaks elemendiks Vene Kultuurikeskuse laval, aga üllatusmoment ei kesta kaua. Kõik muu on justkui üks hägune jutustus meesnäitlejast kui metsast pärit loom-inimesest. Misasja?
Etenduse teises pooles tõuseb tempo järsult ja selgub, et minu uni oli lavastusmeeskonna poolt tahtlikult tekitatud. Mart Müürisepp haarab kätte nuku ja see käivitab näitleja, ta on tagasi oma liistude juures. Nukk nimega Müürisepa Ego + Edevus on loo iva, mille näol tegu sissejuhatuses mainitud selgituse, vabanduse ning isegi teatava tajutud püüdlusega endast tekkinud meelelahutaja kuvandit muuta. Monotükk lõppeb küll ego võidukäiguga, kes on Müürisepa taas Nancy Sinatrana tantsima ja laulma pannud, aga Rein Pakki kirjutatud lavateose tervik paljastab ennekõike Müürisepa geniaalsuse nukunäitlejana. «See perse on meil kahepeale,» ütleb Müürisepp läbi oma nuku suu. Tema nukumängult ei saa tähelepanu ka kõige parema tahtmise juures.
«Aga kust ta tuli? Kes ta on? Vastused neile küsimustele on nüüd Teie ees laval. Ja need vastused on uskumatult üllatavad!» Nii kirjutab monolavastuse ellu kutsunud, Jan Uuspõllu eest veetav agentuur PremProductions lavastuse kirjelduses. Võib-olla tõesti paljud veel ei tea, et näo-saate Mardi puhul on tegemist oma noore ea kohta äärmiselt pühendunud, tööka ja tänaseks ka kogenud nukunäitlejaga. Müürisepp õppis gümnaasiumi kõrvalt, aastatel 2009-11 NUKU teatri noortestuudios, peale mida asus teatrisse tööle ning täiendas end Nordic Stage Fight Society baaskursusel. Koostööd on ta teinud ka Hollandi kaasaegse teatri ja tantsu kompaniiga DUDAPAIVA.
Oma valdkonnas tunnustatud näitleja on pälvinud juba tervelt kolme hooaja eest NUKU teatri kolleegipreemia, kusjuures 2011-2012 suisa kaks tükki korraga. Mehe pühendumus ja kindlaks jäämine oma erialale – nukunäitlemisele on eeskujuks kõigile, kes ükskõik, millises valdkonnas nn nišši asja ajavad. Hetkeline kõrvalpõige meelelahutusse on põhjendatav ega saa näitleja professionaalsuse tõttu vähendada tema tõsiseltvõetavust, kuigi lahvatanud ego orgasm oli nii võimas, et järele jäi tükk tühja maad. Nüüd ta siis käib mööda Eestit seda imaginaarset karmavõlga tasa tegemas, milline puhastusretk selles samas meelelahutuslikus pakendis.
Toimetaja: Helena Tamm, vabakutseline kultuuriajakirjanik
ARVUTSUS
«Mees Metsast»
Autor:
Rein Pakk
Osades:
Mart Müürisepp (NUKU)
Kunstnik:
Sandra Lange (NUKU)
Muusika:
Mart Müürisepp (NUKU)
Mängitakse:
27.04 Paide Kultuurikeskus
1.05 Haljala Rahvamaja
4.05 Kose Kultuurikeskus
7.05 Viljandi Pärimusmuusika Ait
8.05 Märjamaa Kultuurikeskus
10.05 Pärnu Teater Endla
11.05 Põlva Kultuurikeskus
12.05 Tallinn Vene Kultuurikeskus
18.05 Aruküla Kultuurikeskus
24.05 Võru Kultuurimaja Kannel
25.05 Tartu Vanemuise Kontserdimaja
31.05 Rapla Kultuurikesku
ALLIKAS: http://kultuur.postimees.ee/3166529/arvustus-kuidas-mart-muurisepp-saab-monolavastusega-hakkama